Cu totii invatam nenumarate lucruri de-a lungul vietii noastre. Dar cum se face ca unii oameni au mai mult succes in a invata decat altii? Care sunt factorii care decid ca ceea ce invatam este de succes sau nu? Si…nu am putea oare noi toti sa invatam mai repede si mai bine?

Raspunsul la toate aceste intrebari te va uimi.

Nu ar fi deja un lucru surprinzator pentru tine sa stii ca invatarea in sine este un proces care incepe in momentul in care ne nastem, unii spun chiar mai devreme. Atunci cand ne imaginam procesul de invatare, desigur ne gandim la a citi carti, a studia asiduu, a urmari stirile, a memora si repeta informatii la nesfarsit. Totusi cea mai mare parte a procesului de invatare este facut de fapt intr-un mod subconstient si “instinctual”. Pur si simplu gandeste-te la  partea de inceput a vietii: Un nou nascut invata imediat ca atunci cand plange este hranit, i se schimba scutecele sau primeste confort si este protejat in bratele mamei sau ale tatalui. Este oare nevoie ca bebelusul sa studieze sau sa practice cunostintele accumulate? Nu, totul se intampla natural. Totusi, cu cat inaintam in viata si trecem prin scoala, facultate, sesiuni de instruire la munca, incredibila noastra abilitate naturala de a invata este inlocuita cu educatia standardizata care se concentreaza in cea mai mare parte pe activitatea cerebrala. Asta elimina conexiunile, permitand  copiilor sa invete mai usor, mai bine si mai natural decat oamenii maturi. Aceste conexiuni sunt mai mult sau mai putin uitate precum radacinile batrane. Iar acesta este, de fapt, cel mai important motiv al marilor esecuri in invatare si studiu.

Aici intervine INAVATAREA ACCELERATA.

INVATAREA ACCELERATA incearca sa reconecteze aceste legaturi pe care educatia standardizata le-a rupt. Este vorba despre a invata mult mai rapid, mult mai eficient si – cel mai important – din nou pe cale naturala. Cum functioneaza? Simplu.

INVATAREA ACCELERATA preia intreaga noastra fiinta si o transforma intr-o parte integrata de invatare. Mai mult, ofera varietate si nu inghesuie totul intr-un singur sertar. Si asta pentru ca obiceiul si modul fiecaruia de a invata este unic, nu-i asa?

Una dintre cele mai importante premise ale INVATARII ACCELERATE este ca invatarea nu este doar o activitate a creierului. Procesul de invatare are loc simultan atat in mintea noastra, cat si in emotii si simtaminte. Cunoasterea nu se obtine in mod pasiv. Ea este creata in mod activ atunci cand o persoana face apel la abilitatile si intelepciunea sa si aliniaza totul cu propria experienta. Aici este momentul exact cand informatia bruta capata sens intr-un mod profund personal astfel incat invatarea este una de succes.

Pentru a ajunge la acest punct cat mai rapid, INVATAREA ACCELERATA, intr-un fel, transforma studentii in copii. Le stimuleaza si le provoaca instinctele de invatare prin joaca. Orice proces de INVATARE ACCELERATA este concentrat pe activitati.Ele sunt create astfel incat sa asigure o implicare constanta, sa provoace stimulare continua a tuturor simturilor. Pentru ca, precum copiii, invatam cel mai bine atunci cand si practicam lucrurile, nu numai din examinarea lor. Un alt beneficiu al INVATARII ACCELERATE este ca scoate la suprafata factorul social eliminand, astfel, concurenta. Creeaza un mediu pozitiv, sigur din punct de vedere emontional. Asta asigura cel mai eficient flux al energiei si, ca si consecinta, cele mai bune rezultate ale invatarii.

Tocmai aici consta puterea INVATARII ACCELERATE: atingerea celor mai bune rezultate, cat mai rapid, intr-un mod natural.

Ganditi-va: Albert Einstein a spus odata: “Ziua in care ne vom opri din invatat este ziua in care vom muri”. Daca un ciclu de invatare care dureaza toata viata poate implica intreaga noastra fiinta si nu numai mintea noastra, atunci asa este. Daca putem atinge cunoasterea nu numai mai repede, dar si mai profund si mai etic, atunci aceasta este pur si simplu cea mai buna cale de urmat.

Iar aceasta cale se numeste INVATARE ACCELERATA.

Vezi? Ai invatat deja ceva…